თბილისში დღეღამის განმავლობაში 7,8 ტონა მტვრის ნაწილაკი გამოიყოფა, - ამის შესახებ ნათქვამია საქართველოს პარლამენტის გარემოს დაცვისა და ბუნებრივი რესურსების კომიტეტის მიერ თბილისში ატმოსფერული ჰაერის დაბინძურების ძირითადი წყაროების შესახებ ჩაატარებული პირველი თემატური მოკვლევის ანგარიშში.
კვლევის შედეგებით გამოვლინდა, რომ ჰაერის დაბინძურების ერთ-ერთ მთავარ წყაროს წარმოადგენს ავტოტრანსპორტის გამონაბოლქვი, სამშენებლო და ბუნებრივი მტვერი. ასევე პრობლემას წარმოადგენს მცენარეების ნაკლები რაოდენობა, ნაკლები ტენიანობა და ქუჩების მორწყვა, საწვავის ხარისხი და მისი მონიტორინგი.
„მსუბუქი ავტოსატრანსპორტო საშუალება დღიურად 150 კმის გარბენის შემთხვევაში წარმოქმნის საშუალოდ 0,026კგ მტვერს. თბილისში დღეღამის განმავლობაში დაახლოებით 300 000 მანქანა მოძრაობს, ე.ი. გამოიყოფა 7,8 ტონა მტვრის ნაწილაკი. საშუალოდ წლის განმავლობაში გამოიყოფა 7,8 x 360 ≈ 2800ტ მტვრის ნაწილაკი. ეს ციფრი გაცილებით მეტია სატვირთო ავტოსაშუალებებისათვის“, - წერია თემატრური მოკვლევის ანგარიშში.
მკვლავერების მოსაზრებით, უნდა აიკრძალოს მეორადი საბურავების არსებული ფორმით შემოტანა. აუცილებელია გამკაცრდეს კონტროლი იმპორტირებული საბურავების ვარგისიანობაზე, რომელთა ხარისხი უნდა შეესაბამებოდეს საერთაშორისო სტანდარტებს, ცვეთადობისა და უსაფრთხოების მხრივ.
„შემოტანა მხოლოდ მაშინ იყოს დასაშვები, თუ მათზე ხარისხიანი და მსოფლიო სტანდარტის ახალი პროტექტორი გადაეკვრება და ისე გაეშვება ექსპლუატაციაში“, - წერია ანგარიშში.
გარემოს კომიტეტი მიმართავს გარემოს დაცვის სამინისტროს შეისწვლოს აღნიშნული საკითხი, ხოლო მიგნებები და შემუშავებული სამოქმედო გეგმა წარმოადგინოს 1-ელ სექტემბრამდე.
მსოფლიო ჯანდაცვის ორგანიზაციის მონაცემებით, საქართველო ჰაერის დაბინძურებით გამოწვეული სიკვდილიანობით 70-ე ადგილზეა, რაც იმას ნიშნავს რომ დაბინძურებული ჰაერი საქართველოში 100 000-დან 101 ადამიანის სიკვდილის მიზეზი ხდება.