საქართველოს ტექნიკურ უნივერსიტეტში საკრებულოს ინიციატივით გაიმართა პრეზენტაცია, რომელიც თბილისში ტრამვაის, როგორც საზოგადოებრივი ტრანსპორტის, აღდგენს ეხებოდა.
პრეზენტაცია წარმოადგინა საინიციატივო ჯგუფმა "თბილისის ტრამვაი~. შეხვედრა გახსნა სტუ-ს რექტორმა არჩილ ფრანგიშვილმა, რომელმაც ისაუბრა ქვეყნის მასშტაბით ენერგეტიკასა და სატრანსპორტო სისტემაში მიმდინარე კომპლექსურ, ფართომასშტაბიან პროექტებზე.
ფრანგიშვილის განცხადებით, ქვეყნის ენერგოსისტემაში ძირეული ცვლილებები მიმდინარეობს, შენდება ხუდონჰესი. აქედან გამომდინარე, საქართველოს ექნება ჭარბი ელექტროენერგია, ეს კი ელექტროტრანსპორტის ამოქმედების საშუალებას მოგვცემს.
დამსწრე საზოგადოების წინაშე სიტყვით გამოვიდა თბილისის მერი გიგი უგულავა. მან ხაზი გაუსვა თანამედროვე ტრამვაის უპირატესობებს.
შეხვედრას ესწრებოდნენ თბილისის მერიის, საკრებულოს, არასამთავრობო ორგანიზაციების, ასევე, ტექნიკური უნივერსიტეტის ადმინისტრაციის წარმომადგენლები.
შეხვედრის დასასრულს გაიმართა დისკუსია აღნიშნულ საკითხთან დაკავშირებით.
ავტომობილების რაოდენობისა და მგზავრთა რაოდენობის ინტენსიური მატების გამო თბილისს აქვს სატრანსპორტო პრობლემები, რომელთა გადაწყვეტისთვის საჭიროა საზოგადოებრივი ტრანსპორტის განვითარება. ამისთვის აუცილებელია ტრამვაის სისტემის შექმნა.
ტრამვაის უპირატესობებად მიიჩნევა მაღალი გამტარუნარიანობა, ეკოლოგიურობა, ეკონომიურობა, უსაფრთხოება, მოხერხებულობა შეზღუდული შესაძლებლობების პირთათვის. ტრამვაის დიდი ტევადობის მოძრავი შემადგენლობის მეშვეობით შეუძლია მეტი მგზავრის გადაყვანა. ავტომობილთან შედარებით, ის გზის ფართს რვაჯერ ეფექტურად იყენებს.
განცალკევებული ზოლის მეშვეობით ტრამვაის შეუძლია გვერდი აუაროს ავტომობილთა საცობებს.
ევროპის მერების კონვენციის თანახმად, 2020 წლამდე თბილისში ჩO2-ის ემისია 20%-ით უნდა შემცირდეს. ტრამვაი ელექტროენერგიაზე მუშაობს და ჰაერს არ აბინძურებს .
ტრამვაი უფრო ეკონომიური ტრანსპორტია. ელექტროძრავის მარგი ქმედების კოეფიციენტი 2,3-ჯერ აღემატება დიზელის ძრავისას, ხოლო სარელსო ტრანსპორტის წინაღობა გზის მიმართ გაცილებით ნაკლებია საბურავებიანი ტრანსპორტის წინაღობაზე.
ტრამვაი მკაცრადაა დაფიქსირებული სავალ ნაწილზე, ამიტომ იგი ყველაზე უსაფრთხო ტრანსპორტია. მას შეუძლია მაქსიმალური სიჩქარით იმოძრაოს ხიდებზე, გვირაბებსა და ვიწრო გასასვლელებში.
ტრამვაის დაბალიატაკიან ვაგონებში არ არის კიბეები და მისი იატაკი ბაქნის სიმაღლეზეა. მისი მოხერხებული სალონი მნიშვნელოვნად უადვილებს გადაადგილებას მოხუცებსა და შეზღუდული შესაძლებლობების პირებს.
აღნიშნული უპირატესობებიდან გამომდინარე, თბილისისათვის აუცილებელია ტრამვაის სისტემის შექმნა.