საქართველოს ეკონომიკის მინისტრი გიორგი კირიკაშვილი არ ადასტურებს, რომ თბილისის შემოვლითი რკინიგზის მშენებლობის პროექტი შეჩერებულია.
მისი თქმით, "აღნიშნული საკითხი შესწავლის პროცესშია და ამ ეტაპზე არაა გამორიცხული, რომ მშენებლობის დროებით კონსერვაცია მოხდეს".
"ოფიციალურად საბოლოო გადაწყვეტილება არ არის დაფიქსირებული. ჩვენ გვქონდა ამ საკითხის განხილვა და ისეთი ტექნიკური დეტალებია, როგორიცაა გზის დახრილობა და ასე შემდეგ. ამის შესწავლა როგორც ამბობენ, საწუხაროდ წინასწარ არ მოხდა. ჩვენ ვფიქრობთ, რომ რაღაც პერიოდი ეს პროექტი უნდა დავაკონსერვოთ და შემდგომში უკეთესი ტექნიკური გადაწყვეტილების მომზადების შემთხვევაში, დავუბრუნდეთ,"- განაცხადა გიორგი კვირიკაშვილმა.
"საქართვლოს რკინიგზის" სამეთვალყურეო საბჭოს თავმჯდომარე კოკა გუნცაძის განცხადებით, გამტარუნარიანობის გაუმჯობესების თვალსაზრისით, აღნიშნული სარკინიგზო მაგისტრალი წამგებიანია, რადგან რიკოთის უღელტეხილზე კიდევ ერთ მალიმიტირებელ მონაკვეთს გააჩენს და თბილისის შემოვლითი სალიანდაგო გზის მშენებლობის უკან ყოფილი ხელისუფლების ზოგიერთი წარმომადგენლის პირადი ინტერესები უფრო დგას.
"ყოველწლიურად 50%-ით გაიზრდება მოვლა-შენახვის და საოპერაციო ხარჯები. მოძრაობის ორგანიზება ტექნიკურად გართულდება. და რაც ყველაზე მნიშვნელოვანია, საქართველოს რკინიგზაზე გამტარუნარიანობა კიდევ უფრო შემცირდება და კიდევ ერთი მალიმიტირებელი მონაკვეთი გაჩნდება რიკოთის უღელტეხილის გვერდით. ასე რომ, ერთ მხარეზეა ჩვენი ქვეყნის სატრანზიტო ფუნქცია, რომლის ერთ-ერთი მთავარი კომპონენტიც საქართველოს რკინიგზაა და მეორე მხარეს დგას ყოფილი ხელისუფლების ზოგიერთი წარმომადგენლის ინტერესები - გამოთავისუფლებული მიწები საკუთრებაში მიეღოთ,"- განაცხადა კოკა გუნცაძემ.
აღნიშნულ საკითხს თბილისის მერი გიგი უგულავაც გამოეხმაურა და განაცხადა, რომ "ერთი კომპანიის ინტერესებს ქალაქის ინტერესები არ უნდა შეეწიროს, მით უმეტეს როდესაც აღნიშნული პროექტის თითქმის 80 % უკვე დასრულებულია".
ამასთან, დედაქალაქის მერი ცენტრალურ ხელისუფლებას თბილისის შემოვლითი რკინიგზის მშენებლობის შეჩერების საკითხზე მოლაპარაკებების მაგიდასთან იწვევს და საბოლოო გადაწყვეტილების მიღებამდე ერთობლივ მსჯელობას სთავაზობს.
"თბილისის შემოვლითი რკინიგზის მშენებლობა შეჩერებულია, არადა სამუშაოების თითქმის 80% უკვე შესრულებულია და თითქოს მთავრობას განსაზვრული აქვს თბილისის შემოვლითი რკინიგზის მაგისტრალის ნაცვლად, კიდევ ერთი შემოვლითი გზა გაიყვანოს. მე მინდა ვკითხო მთავრობას და ვთხოვო, იქნებ მოვახერხოთ, დავხსდეთ და გავიაროთ ეს საკითხი, რადგან სასწორის ორ მხარეს არათანაბრად წონადი პროექტები დევს. ერთ მხარეს ქალაქის, დამატებითი სამუშაობის შექმნის, თბილისელების და დედაქალაქის განვითარების ინტერესია და მეორე მხარეს ერთი კომპანიის ინტერესია,"- განაცხადა გიგი უგულავამ.
თბილისის შემოვლითი რკინიგზის მშენებლობის გაგრძელების საკითხთან დაკავშირებით, საქართველოს მთავრობა საბოლოო გადაწყვეტილებას უახლოეს მომავალში მიიღებს.