ამრეიკულმა ყავის ქსელმა - Starbucks, თავის პროდუქციაზე ფასები 17 %-ით გაზარდა. მასვე არ ჩამორჩნენ სხვა ამერიკული ქსელებიც: Maxwell House და Kraft Foods, და პროდუქციის ღირებულება მათაც გააძვირეს.
coffeetime.ru წერს, რომ Starbucks-მა პირველად ფასი, დაპაკეტებულ ყავაზე, 2009 წელს გაზარდა, აღნიშნულის მიზეზად, მაშინ კომპანიამ ნედლეულზე ფასების ზრდაა დაასახელა.
კომპანიის სპეციალისტები აცახებენ, რომ ნედლეულის ფასების ზრდა, შესუსტებული დოლარის პირობებში, იძულებულს ხდის კომპანიას თავადაც გაზარდოს ფასი, მით უმეტეს, რომ ბაზარზე მათ პროდუქციაზე მოთხოვნა ინტენსიურად იზრდება.
ფასის ზრდის ერთ-ერთ მიზეზად ასევე სახელდება, სამხეთ აფრიკის ქვეყნებში ყწალდიდობები და არახელსაყრელი კლიმატური პირობები.
უნდა აღინიშნოს, რომ ფასების ზრდის სტიმულირებას განაპირობებს ჩინეთიც. ეს ტრადიციული ჩაის ქვეყანა, ნელნელა გადადის ყავის მოხმარებაზე. Starbucks ჩინეთში 2015 წლისთვის თავისი ქსელის რაოდენობას 450-დან 1500-მდე გაზრდის.
მოთხოვნილების ზრდის მიუხედავად, ანალიტიკოსები მიიჩნევენ, რომ გარკვეული პერიოდის შემდეგ ბაზარი დასტაბილიურდება და შესაბამისად ფასების ზრდაც შეწყდება. ყავის მწარმოებლები მუშაობენ ასევე იმ მიმართულებით, რომ ახალო პლანტაციები გააშენონს, თუმცა უნდა აღინიშნოს, რომ ყავის ხე ნაყოფს დარგვიდან 4 წლის შემდეგ იძლევა.