თბილისი-რუსთავის ავტომაგისტრალის სამშენებლო სამუშაოები სრული დატვირთვით მიმდინარეობს. დღეს სამშენებლო სამუშაოები დედაქალაქის მერმა დავით ნარმანიამ, რეგიონული განვითარებისა და ინფრასტრუქტურის მინისტრის პირველმა მოადგილემ, საქართველოს მუნიციპალური განვითარების ფონდის აღმასრულებელმა დირექტორმა გიორგი ამაშუკელმა აზიის განვითარების ბანკის პრეზიდენტ ვენჩაი ჟანგისთან ერთად დაათვალიერეს. ხელმძღვანელი პირები პროექტზე დასაქმებულებს გაესაუბრნენ და მშენებლობის მიმდინარეობის შესახებ დეტალური ინფორმაცია მიიღეს.
თბილისის მერის დავით ნარმანიას თქმით, პროექტი მნიშვნელოვანია როგორც თბილისისთვის, ისე რუსთავისთვის, რადგან ამ მონაკვეთზე ყველაზე გადატვირთული მოძრაობაა, შესაბამისად, გზის სივიწროვის გამო, ყველაზე მაღალი იყო ავტოსაგზაო შემთხვევების რაოდენობა. ოთხზოლიანი ავტომაგისტრალის გაკეთების შემდეგ კი ავარიები მინიმუმამდე იქნება დაყვანილი. გარდა ამისა, შემცირდება გზის დაფარვის დრო.
რეგიონული განვითარებისა და ინფრასტრუქტურის მინისტრის პირველი მოადგილის გიორგი ამაშუკელის თქმით, პროექტის დასრულების შემდეგ თბილისიდან რუსთავამდე გზა 15 წუთში დაიფარება და გადაადგილება მაქსიმალურად უსაფრთხო და კომფორტული გახდება. მისივე თქმით, პირველ ეტაპზე თბილისი-რუსთავის ავტომაგისტრალის პირველი და მესამე მონაკვეთების რეაბილიტაცია მიმდინარეობს, რომლის ღირებულება 88 761 128,95 ლარია. ამაშუკელის ინფორმაციით, აღნიშნული მონაკვეთების მშენებლობა მიმდინარე წლის 22 აპრილს დაიწყო. კონტრაქტის ვადა 17 თვეა. სამუშაოებზე 250-მდე ადამიანია დასაქმებული, მათ შორის, ადგილობრივი მოსახლეობა.
აზიის განვითარების ბანკის პრეზიდენტი ვენჩაი ჟანგი პროექტის მიმდინარეობით კმაყოფილია. „ეს ჩემი პირველი ვიზიტია საქართველოში. ეს არის პირველი პროექტი, რომელიც ვნახე. სამუშაოებში დიდი პროგრესია, დაგვიანება არ შეინიშნება და ამას დიდი მნიშვნელობა აქვს. პროექტის ხარისხი და დრო, დაგეგმილის შესაბამისი უნდა იყოს" - განაცხადა ვენჩაი ჟანგიმ.
ამჟამად პროექტის ფარგლებში მიწის, რკინა-ბეტონის ხიდებისა და სხვა საჭირო ნაგებობების სამშენებლო სამუშაოები მიმდინარეობს. თბილისი-რუსთავის ავტომაგისტრალის მშენებლობის პროექტს აზიის განვითარების ბანკი და საქართველოს მთავრობა აფინანსებს. საერთაშორისო მნიშვნელობის „თბილისი-წითელი ხიდი" (აზერბაიჯანის რესპუბლიკის საზღვარი) საავტომობილო გზის თბილისი-რუსთავის მონაკვეთის მოდერნიზაციას ითვალისწინებს.
საპროექტო ავტომაგისტრალის სიგრძე საორიენტაციოდ 17,4 კილომეტრია. ტრასის სირთულის გათვალისწინებით, საპროექტო ტრასა და შესაბამისად, საპროექტო ღონისძიებები სამ განსხვავებულ მონაკვეთად არის დაყოფილი: პირველი მონაკვეთი - საქალაქთაშორისო ავტოსადგურიდან რესტორან „მარაბდამდე" - სიგრძით 4 კილომეტრია. გზის განივი კვეთი 6-ზოლიანია, თითოეულის სიგანე - 3,5 მეტრი, გამყოფი ზოლის სიგანე - 6 მეტრი. გზის ორივე მხარეს ეწყობა ტროტუარები, სიგანით 2,5-3,0 მეტრი. გზის სამოსი ასფალტო-ბეტონისაა. აღნიშნულ მონაკვეთზე აშენდება ერთი გზაგამტარი, ერთი სატრანსპორტო კვანძი და ორი ხიდი;
მეორე მონაკვეთი - ფონიჭალის მჭიდროდ დასახლებული ტერიტორიაა - საორიენტაციო სიგრძით 6,8 კილომეტრი. ამ მონაკვეთზე იგეგმება მდ. მტკვრის გასწვრივ ახალი, დაახლოებით 2 კილომეტრი სიგრძის ურბანული ტიპის შემოვლითი გზის მშენებლობა. გზის განივი კვეთი 4-ზოლიანია, თითოეული ზოლის სიგანე - 3 ,75 მეტრი. გზის სამოსი ასფალტო-ბეტონისაა. აღნიშნულ მონაკვეთზე აშენდება სატრანსპორტო კვანძები, ორი მიწისქვეშა, ოთხი სატრანსპორტო ხიდი და ოთხი საფეხმავლო ხიდი;
მესამე მონაკვეთი-ფონიჭალის დასახლების გასავლელთან მდებარე „სოკარის" ავტოგასამართი სადგურიდან რუსთავის ავტობაზრობამდე - სიგრძით 6,6 კილომეტრია. გზის განივი კვეთი 4-ზოლიანია, თითოეულის სიგანე 3,75 მეტრია, გამყოფი ზოლის სიგანე - 6 მეტრი. ტროტუარები გათვალისწინებული არ არის. გზის სამოსი ცემენტო-ბეტონისაა. აღნიშნულ მონაკვეთზე აშენდება ერთი გზაგამტარი, ერთი სატრანსპორტო კვანძი და ორი ხიდი.
რაც შეეხება მეორე მონაკვეთს, მისი დეტალური პროექტის მომზადება დასრულებულია და აზიის განვითარების ბანკშია გადაგზავნილი. აღნიშნულ მონაკვეთზე სამშენებლო ტენდერი ცალკე გამოცხადდება.